Minisemester

I torsdags åkte vi iväg på en liten tur, vi visste inte vart vi skulle eller vad vi skulle göra utan åkte bara iväg. Tog nästan inga bilder alls med kameran men här är några mobil/instagrambilder.

Pizzalunch i Nora.

I Borås och Nellys outlet. Det var dock inget jag kan rekommendera tyvärr. Massor med folk (även om det ser rätt tomt ut på bilden), rörigt med kläderna gällande storlekar och modeller, saker låg lite överallt och det fanns ingen struktur alls, sen var det rätt urplockat och fanns inte så mycket fint kvar... och när vi väl kom till kassan var det den längsta kön i Sveriges historia, alltså det var seriöst kanske hundra personer så jag bara nej inte en chans att jag står här för att par shorts för 50 kr, så vi lämnade korgen och gick haha..

Fint väder!

I Varberg, vi tänkte bo där första natten men hotellen var fulla.

Istället blev det ett fint strandhotell i Falkenberg. På kvällen åt vi på restaurangen där, det fanns typ bara fiskrätter (jag som hatar fisk) men jag tog fish n chips och det var den godaste fisken jag ätit faktiskt... gick ut på den 250 meter långa bryggan på kvällen och försökte få lite fina bilder, men har inte lagt in dem på datorn än så vet inte om de blev bra eller ej. Nästa dag blev det hotellfrukost såklart, sen gick vi ut till stranden ett tag för sol och bad. Ja det lät ju bra, men i sanningens namn så låg vi på stranden hela tiden förutom när vi kände oss tvungna att iallafall försöka bada, har ju inte badat i Sverige på flera år. Det var långgrunt så det tog ett tag att komma ut i vattnet och badkrukor som vi är så kom vi till midjan ungefär, sen ett "vi doppar oss på tre"... doppar mig till axlarna, dör lite, huttrar och går upp igen. Haha. Ändå var det 21,3 grader i vattnet enligt termometern på stranden. Skärpning.

Så blev det en tur till Ullared. Jimmy har ju sagt att han aldrig ska sätta sin fot där, men nu var det hans förslag. Det var knappt så jag ville åka själv, mitt i semestern, en fredag och dagen efter löning... det var mycket folk men inte så ultratrångt som jag hade trott. Parkeringen däremot var smockad... alla gånger jag varit där innan (på hösten) har det varit kanske en femtedel så många bilar, nu var det bilar överallt verkligen. Spontanbesöket kostade fem timmar och mer än fyra tusenlappar, förutom kläder blev det massor av småsaker, bl.a. smink och nagelgrejer, hårfärg, presentpapper (otippat), djurgrejer, lite ätbart (hej nötcreme), örngott, fina ramar som jag ska framkalla bilder till sen...

Lite kläder jag köpte, man ser inte så bra men ändå... gillar tröjan till höger som går i vitt och beige, kunde inte bestämma mig för om den var skitful eller jättefin men det blev ett köp ändå.

Fin läderväska som jag inte kunde motstå...

Och efter Ullaredsbesöket åkte vi till Särö. På vägen dit blev jag minst sagt lite nojig över var vi hamnat, ett litet överklasställe vid havet där husen bara blev finare och finare och människorna vid husen hade dyra bilar, rosa skjortor och backslick haha, kände väl inte riktigt att vi passade in där... ;) Vi bokade ett rum på Säröhus, ett hotell som påminde lite om Loka Brunn.. fint men lite "gammal" stil, knarrande golv, smala korridorer och såna där gamla, kusliga kungabilder på väggarna... ;)
   När vi skulle äta så fick vi välja på den snålaste buffén jag någonsin sett (fanns typ sill och pannkakor) för 195 kr per person eller vänta till klockan 21 då barmenyn öppnade, så vi väntade. Jimmys förrätt var korv, oliver, fyllda paprikor, ost och öl. Min förrätt var chips och cola. Haha. När vi skulle äta sen tog jag gräddstuvad pyttipanna, man fick välja på en hel eller en halv och eftersom jag redan ätit mig halvt mätt på chips redan tog jag en halv. När vi fick maten sen var det den största portionen med pyttipanna jag fått någonsin, orkade kanske en tredjedel, undrar hur den hade sett ut om jag tagit en hel! Efter maten gick vi ner till hotellets spa och flöt omkring i den varma poolen ett tag innan läggdags. Nästa dag var det fint när vi vaknade, sen växlade det om och på två minuter blev det mörka moln, åska och så mycket regn att man knappt såg havet utanför, ganska mysigt faktiskt, men när vi var klara med frukosten hade det redan slutat.
   Mannen framför oss vid utcheckningen hade förresten en nota på över 40 000 kronor som han betalade med kort. Not kidding. Sen när han skulle gå vände han sig om, med långa kvittot i handen, och sa "du charge:ade mig i svenska kronor va...? tänkte eftersom det står euro här nere...", och jag tänkte bara vem, VEM, har ens fyrtio tusen euro på sitt kort?

Så åkte vi iväg till Kungsbacka och Freeport outlet. Det var många affärer med kända märken men inte så mycket att hänga i granen,  Jimmy köpte några grejer men jag kom ut tomhänt. Vi kollade vädret sen och det visade regn överallt i flera dagar så vi bestämde att vi åker hem istället. På vägen hem var det strålande sol ändå, haha, men äh, det var ganska skönt att komma hem och vi har hunnit med rätt mycket på tre dagar och 100 mil. Har ju en vecka ledigt så vi hinner nog med något mer, har funderat på Skara, Leksand, Norge, Orsa Björnpark, Boda Borg osv så vi får se vad det blir.

Mitt längsta inlägg på evigheter men plötsligt händer det som man säger... ;)